4. Charakterystyka klubów gier planszowych

  1. Społeczność Kluby Gier Planszowych zrzesza:
    1. przedszkolne, szkolne, uczelniane i świetlicowe kluby gier planszowych prowadzone przez pracownika w ramach jego obowiązków bądź prowadzone bez wynagrodzenia, także  jako grupa nieformalna w porozumieniu z daną placówką;
    2. kluby gier planszowych funkcjonujące w lub przy publicznych instytucjach kultury (biblioteki, domy kultury, muzea etc.), prowadzone przez pracownika w ramach jego obowiązków bądź prowadzone bez wynagrodzenia, także  jako grupa nieformalna w porozumieniu z daną placówką;
    3. kluby gier planszowych w formule grupy nieformalnej realizujące swoje spotkania w innych miejscach publicznych niż wymienione wyżej, o ile organizator spotkań nie jest powiązany organizacyjnie czy biznesowo z gospodarzem miejsca tych spotkań, a spotkania realizują wszystkie 3 postulaty Grupy, o których mowa w pkt 13 regulaminu.
    4. kluby gier planszowych prowadzone przez fundacje i stowarzyszenia, także te prowadzące działalność gospodarczą, o ile klub gier planszowych nie jest częścią ich działań odpłatnych i nie funkcjonuje w powiązaniu biznesowym z innymi podmiotami.
  2. Grupa promuje formułę klubu gier planszowych, który organizuje regularne spotkania, realizując 3 postulaty:
    1. bezpłatnie, co oznacza dokładnie tyle, że uczestnicy korzystają ze spotkań oraz realizowanych w ich ramach atrakcji związanych z grami za darmo.
    2. bezinteresownie, co oznacza, że od uczestników nie wymaga się zakupu towarów czy usług;
    3. bez ukrytych intencji, co oznacza, że działania i relacje  ze spotkań służą promocji jedynie spotkań klubu i hobby, zaś celem ich organizatorów nie jest osiąganie zysków (bezpośrednich lub pośrednich), a  propagowanie społecznej roli gier planszowych.
  3. Postulaty “bezpłatnie, bezinteresownie, bez ukrytych intencji” odnoszą się jedynie do regularnych spotkań klubu gier planszowych i  nie kolidują z innymi działaniami, mającymi na celu pozyskiwanie funduszy na organizację tych spotkań czy rozbudowę biblioteczki klubu, o ile zachowana zostaje zasada, że osoby tworzące klub nie wykorzystują go do wspierania swojej regularnej działalności zarobkowej.
  4. W przypadku społeczności, które z powodu trudności napotykanych lokalnie, organizują spotkania z grami nie wpisujące się w pełni w definicję i ramy działań wskazane w niniejszym regulaminie – o możliwości przystąpienia takiej inicjatywy jako klubu gier planszowych do naszej Społeczności rozstrzyga Rada Grupy.

Dodaj komentarz