8. Zasady publikacji w grupie facebookowej Społeczności

  1. Grupę facebookową Społeczności Kluby Gier Planszowych współtworzą wszyscy jej członkowie, przy czym treść ich postów powinna dotyczyć działań, dokonań i problemów klubów gier planszowych współtworzących nasz Katalog, a w zakresie nie dotyczącym konkretnych klubów – trzymać się tematyki grupy i wnosić coś wartościowego dla rozwoju Społeczności.
  2. Przedstawiciele klubów oraz Przyjaciele Klubów publikujący w naszej grupie facebookowej powinni zadbać o maksymalną czytelność i funkcjonalność posta, w szczególności przez:
    1. jednoznaczne zidentyfikowanie fanpage’a (publikacja z poziomu fanpage’a klubu, oznaczenie fanpage’a w treści posta lub podlinkowanie fanpage’a);
    2. skonfigurowaniu go pod kątem przyszłych przeszukujących Grupę – przez oznaczenie posta odpowiednimi hashtagami;
    3.  – w przypadku Przyjaciół Klubów – wstawienie na początku postu / udostępnienia hashtaga #PrzyjacielKlubów.
  3. W naszej grupie facebookowej nie sprzedajemy ani nie wymieniamy się grami. W tym celu można skorzystać z innych grup na Facebooku. Kluby chcące oddać nieużywane już gry innym klubom albo pragnące dokonać międzyklubowej wymiany gier mogą w ogłoszonym w Grupie czasie skorzystać z grupy Planszówki między klubami – oddamy/zamienimy – na zasadach obowiązujących dla tamtej grupy. Wyjątek stanowią akcje wymiany czy dzielenia się grami organizowane jako inicjatywa Grupy.
  4. W grupie facebookowej Społeczności niedozwolone jest promowanie projektów wspierających komercjalizację klubów gier planszowych.
  5. W grupie facebookowej naszej Społeczności nie zezwala się na reklamę firm, towarów i usług, chyba że ma ona związek ze świadczeniem wzajemnym w ramach realizowanych projektów, czy wsparcia danego podmiotu dla klubu czy klubów gier planszowych zrzeszonych w tej Grupie. Tego rodzaju promocja dopuszczona jest wtedy wyłącznie w relacji czy poście klubu, który jest beneficjentem wsparcia udostępnionym w grupie facebookowej z poziomu profilu tego klubu.
  6. Wydawcy gier mogą publikować w naszej grupie na Facebooku posty i udostępnienia prezentujące ich działalność wydawniczą oraz gry (np. dla zwiększenia świadomości społeczności Klubów na temat programu wydawnictwa) – jednak bez powiązania z zachętami do zakupu czy przekierowań na strony sklepów. Posty z ofertami pracy i o poszukiwaniu animatorów będą akceptowane.
  7. Organizatorzy spotkań z grami figurujący na Mapie w warstwie Przyjaciele Klubów mogą udostępniać w naszej grupie facebookowej relacje ze swoich wydarzeń – jednak  bez przemycania zaproszeń, zachęt do zakupu towarów lub usług. W kwestii linków do stron zawierających ofertę firmową dopuszczamy w przypadku takich postów tylko linkowanie na stronę główną witryny lub główny adres profilu firmy na Facebooku.
  8. Ponieważ głównym celem Grupy nie jest pozyskiwanie darmowych egzemplarzy gier od wydawców i aby nie tworzyć jej niekorzystnego obrazu – w odniesieniu do gier otrzymanych od wydawców przyjmujemy następującą zasadę:
    1. za gry pozyskane w ramach akcji i projektów realizowanych w ramach Grupy – dziękujemy w grupie facebookowej Społeczności postem lub udostępnieniem posta z podziękowaniami z poziomu fanpege’u klubu;
    2. za gry pozyskane przez klub poza akcjami Grupy – klub dziękuje tylko na swoim fanpage’u.
    3. w każdym z powyższych przypadków dużo cenniejsze jest w kontekście celów Grupy pokazywanie wykorzystania gier w działaniach klubów. Dla tego rodzaju relacji nie ma w naszej grupie facebookowej żadnych ograniczeń.
  9. Publikację postów w grupie facebookowej Społeczności zatwierdza administrator. Post niedopuszczony do publikacji najprawdopodobniej stoi w sprzeczności z regulaminem Grupy, chyba że administrator się pomylił w oglądzie czy osądzie charakteru i treści postu, do czego ma prawo. W miarę możliwości czasowych administrator stara się opatrzyć odrzucany post informacją zwrotną.

Dodaj komentarz